Cumartesi, Haziran 10, 2006

MUHABBET


Yahya b. Muâz, Beyâzid-i Bestâmî'ye yazdığı bir mektupta şöyle demişti: -Onun muhabbet şarabını öyle içtim ki, sarhoş oldum. Beyâzid-i Bestâmî şöyle cevap yazdı: -Senin dışındakiler, yerdeki denizler, gökteki bulutlar kadar içtiler, hâlâ kanmadılar ve "daha yok mu, daha yok mu?" diyorlar.
Fânîlere olan aşklar da fânîdir. Elde edilince gücünü kaybeder. Bâkîye olan muhabbet, vuslata yaklaştıkça ziyadeleşir, harâreti artar. Zünnûn-i Mısrî'nin sohbetlerinden birinde, bir derviş: -Muhabbetin son derecesi nedir? diye sorar. Zünnûn da cevâben: -Böyle saçma soru olmaz, der. Derviş: -Niçin, deyince,Zünnûn-i Mısrî: -Sevgili bâkî olduğu için...

KAYNAK: Mevzû: MUHABBETİN NİHAYETSİZLİĞİ / YAHYA B. MUAZ (k.s.) hakkında Veliler Ansiklopedisi, (İmam Şaranî, Terc. Abdülkadir Akçicek, Erkam Yay.), cilt: I , s: 252

3 yorum:

cenkunal dedi ki...

Muhabbetullah tolunun yolcuları,kainattaki herşeyi ve mahlukatı,O'na nisbetince sever.Ve işte sonsuzluğun yoluna düşmüş olur.
Dolayısıyla muhabbetin sınır olmaz ve o sözdeki gibi gittikçe genişler,genişledikçe ziyadeleşir ve kainat kadar büyür.

Suat Saygın dedi ki...

Rabbim bize o sarabin kokusunu duymayi nasip eylesin, amin.

Hayâl dedi ki...

"Fânîlere olan aşklar da fânîdir. Elde edilince gücünü kaybeder. Bâkîye olan muhabbet, vuslata yaklaştıkça ziyadeleşir, harâreti artar. "

Ya Rab! Sen sevdiğin için sevdim sevdiklerimi...Sen sevdirdiğin için sevdim herşeyi ve herkesi...Sevgi, aşk "SEN" olduğun için, sevgiye aşka muhabbetim...Yanlış sevgilere dalıp SENİ unutturma yarabbi!...