Perşembe, Ekim 26, 2006

BİRR-UL VALİDEYN

İnsanın dünyadaki en büyük görevi şüphesiz ki, Allah'ın rızasını kazanmaktır. Bundan hemen sonra rızasını almamız gerekenler ise, ana-babalarımızdır. Çünkü, Allah'u Teâlâ, kendisine ibadetten hemen sonra ebeveyne iyiliği emretmiş , Peygamberimiz de (s.a.s.): "Allah'ın rızası, babanın rızasında, gazabı da gazabındadır" (Buhârî, el-Edebü'l-Müfred, 1; Tirmizî, Birr, 3) buyurmuştur. İyilik yapmada babadan önce gelen annenin durumu da, tabii ki böyledir.

Peygamberimiz (s.a.s.) çok öfkeli bir şekilde üç defa, "Yazıklar olsun o kimseye " dediğinde Ashab-ı Kiram; "Kimdir o? Ey Allah'ın Resulü! " diye sorunca;

"Ana-babası veya bunlardan birisi yanında ihtiyarladığı hâlde, Cennet'e giremeyip Cehennem'i boylayan kimse" der. (Müslim, Birr, 9).

Abdullah b. Amr b. el-Âs'ın anlattığına göre, bir adam peygamberimiz (s.a.s.)'e gelerek cihada gitmek için izin istedi. Peygamberimiz de ona; "Annen baban sağ mıdır?" diye sordu. Adam: "Evet", deyince Resulullah (s.a.s.): "O hâlde sen önce onların rızasını almaya çalış, " buyurarak ona bu görevini hatırlattı. (Tecrid-i Sarih Tercümesi, VIII, 377).

Cumanız mübarek olsun!

5 yorum:

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Annem ve babam ile aram iyi değildir, serserinin birisi de değilim ama sosyo ekonomik durumum maalesef aile içi şiddete (huzursuzluklara) sebep oluyor.

İletişimsizlik, birbirini anlamama, saygısızlık ve sair...

Yazınız bende konuyu yeniden ele almama vesile oldu, teşekkür ederim.

Size de [inşâallah] hayırlı bir cuma günü diliyoruz Emircan bey.

Adsız dedi ki...

çok hassaz bir konu...zaman zaman bu hataya düşebiliyoruz...Konunun hassasiyetini hatırlattığınız işin teşekkürler...

hayırlı cumalar abi.

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir konuya değinmişsiniz.Öyle bir devir de yaşıyoruz ki..Ben de bir anneyim ama Allah' a çok şükür ki anne ve babamın kıymetini ebevyn olmadan bildim.Allah onları başımızdan eksik etmesin. Rabbim onların hayır dualarını daim kazanmayı bizlere nasip etsin. Evladımdan da aynını göreyim;)Biraz çıkarcı gibi oldu ama....:) Tüm islam aleminin cuması hayırlı olsun.Bugün ailemize yeni bir birey de katıldı. İki bayramı birden yapıyoruz..

emircan dedi ki...

Kazım Mızrak kardeş,
Aranızdaki huzursuzluğa üzüldüm.Dediğiniz gibi belki de iletişimsizlik,birbirini anlamama gibi durumlar söz konusudur.İnşallah düzelir.Ben bir hayra vesile olursam ne mutlu bana!
Hayata Gülümse,
Allah düşürmesin.Siz de sağolun.Ben de sizlere iyi bir haftasonu dileyeyim:)
Duha,
Maşallah ne mutlu size.Allah anne ve baba kıymetini bilenlerden eylesin hepimizi.Bu arada hayırlı uğurlu olsun çifte bayramınız,Allah analı babalı büyütsün ve sizlere bağışlasın.
Kaf-nun,
Allah razı olsun.Ben de sana iyi hafta sonları diliyorum.Biraz geciktim bu sefer ne yapalım?

Bâd-ı Sabâ dedi ki...

Düzelir abi, inşâallah...

***

Web sayfamdaki arapça yazı için
Siyah Zambaktan yardımcı olmasını
istedim.

Muhtemelen siz de, Chat Box'ı
görünce farkedeceksiniz.

Orada neler yazıyor acaba,
merak ediyorum...

Saygılar,

http://mizrak.web.tr/
2006/10/ikr.html