Cuma, Kasım 24, 2006

CUMANIZ MÜBAREK OLSUN!

Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:"Allah teâlâ buyurmuştur:"Kulum bana, kendisine farz kıldıklarımı yerine getirmekten daha iyi bir şeyle yaklaşamaz.Ondan sonra, kulum bana nâfile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder, nihâyet ben onu severim. Ben onu bir de sevdim mi, artık işittiği kulağı, gördüğü gözü, tuttuğu eli, yürüdüğü ayağı olurum.Bir şey isterse, hemen veririm, bir şeyden de bana sığınırsa, onu muhakkak korurum."Ebû Hureyre radıyallahu anh. Buhârî.

Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:"Kıyamet gününde, amelinden yana, kulun ilk önce sorguya çekileceği şey, namazıdır. Eğer bunun hesabını verirse, kurtulur. Veremezse, eli boş dönüp, büyük bir zararla karşılaşır.Farz namazından bir eksik çıkarsa, Rab Teâlâ der ki:"Gel, bak bakalım kulumun nâfile namazı var mı?"Bakılır, varsa getirilir ve onunla farz namaz tamamlanır.Sonra diğer amelleri de bunun gibi olur."Hureys radıyallahu anh. Tirmizî.

Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:"Kim gecenin sonunda kalkamamaktan korkarsa, gecenin başında vitrini kılsın, sonra uyusun."Câbir radıyallahu anh. Müslim

Hiç yorum yok: