Pazar, Mart 05, 2006

AĞAÇ DİKMEK




Geçen pazar sabahıydı.Kahvaltımı yeni yapmıştım.Telefon çaldı,açtım,baktım,arayan babamdı.Gel de yaylada ki eve gidelim hem asmayı,gülleri,ağaçları budatalım hem de birkaç fidan aldım onları dikeriz dedi..
Ben de hemen hazırlanıp arabaya atladığım gibi doğru babamın yanına gittim.Oradan da hep beraber bindik doğru yaylanın yolunu tuttuk.
Hava çok güzeldi..Filizlenen ağaçlar,öten kuşlar,şırıl şırıl akan sular ilkbaharın habercisi gibiydi adeta!Neyse uzatmayalım 15-20 dakika sonra zirveye ulaşmıştık.Dağ havası gerçekten bir başka..
Babam hemen oradan bir arkadaş buldu.Adam güzelce bahçeyi belledi,ağaçları,gülleri ve asmayı da budadı.Biz de bu arada fidanları diktik.Biri zeytin fidanı,diğeri badem ve incirdi. Babam inciri çok sever 2 tane olmasına rağmen 3.fidanı da dikti işte..Baktım da babam bayağı bir bahçe yapmış yani..Elma,Armut,vişne,kiraz,kayısı,erik ne ararsan var maşallah..Yaklaşık 30 çeşit ağaç var..Aklıma Peygamber Efendimizin şu sözleri geldi"Kıyamet de kopsa elinizde bir fidan varsa onu dikin"
Bu gün de düşünüyorum ne yapayım diye?Ama hava puslu biraz..Klasik bir pazar işte..Ne yapsam acaba,diye düşünürken böyle bir yazı çıktı işte,sonrası Allah kerim..
Şimdilik bu kadarla yetinelim..Bugün de bir pazar yazısı olsun istedim..Hoşçakalın..

3 yorum:

Adsız dedi ki...

böyle baba, böyle yayla, böyle bahçe; güzelmiş... imrendirdin bizi...

ladybird dedi ki...

Diktiginiz fidanlarin meyvelerini de yemek nasip olur ins..Inciri ben de cok severim..incirin receli de guzel olur..Bizim de burada kiralik buyuk 2 tane bahcemiz var..Londra'nin ortasinda koy hayati yasiyoruz diyebilirim..Babam guzel bir kulube yapti oglenleri disarida yagmur yagarken uyumak/namaz/yemek vs icin cok kullanisli oluyor..
Italyan bahce komsumuz bana incir fidani verdi 2 sene once..Diktik, gecen sene 2 tane incir verdi sadece..iklim elverisli degil sanirim..

Bahce, cicek, toprak ile ugrasmak huzur veriyor..Biz ailece sonbaharda topragi kaziyoruz,bitkiler yeserdikce sulamasi, verdigin emegin karsiligini almak, organik sebze yiyebilmek insani fazlasiyla mutlu ediyor..

emircan dedi ki...

İncir fazla su istemez,dayanıklıdır da ama sıcağı sever bildiğim kadarıyla.Toprakla uğraşmak insana dediğiniz gibi huzur veriyor..Hele hele sürekli şehirde ve beton yığınlarının arasında yaşıyorsan?